PSA Peugeot Citroen, cel mai mare constructor auto francez și al doilea din Europa, va închide o fabrică din Franța și va reduce producția altei uzine, suplimentând concedierile cu 3.600 locuri de muncă, la 9.600, pe fondul scăderii vânzărilor de automobile în Europa, transmite Bloomberg.
Astfel, compania va închide fabrica din Aulnay, care funcționează de 39 de ani, și va reduce producția la Rennes pentru a scădea cheltuielile operaționale, se arată într-un comunicat al PSA.
Divizia automotive a Peugeot a avut în primul semestru o pierdere operațională de 700 milioane euro.
Producătorul de automobile cheltuiește, de la mijlocul anului trecut, aproximativ 200 milioane de euro pe lună din rezervele de lichidități. Compania vrea să aducă „pe negru” fluxul de numerar operațional până la sfârșitul anului 2014.
Peugeot, Renault și Fiat au înregistrat în acest an în Europa cele mai puternice scăderi din industrie ale vânzîrilor de automobile. PSA anticipează acum că piața de pe continent se va contracta cu 8% în acest an, față de estimarea anterioară de minus 5%.
„Sunt conștient de seriozitatea anunțurilor de azi, precum și de șocul și emoțiile pe care le vor trezi în companie. Profunzimea și persistența crizei care ne afectează afacerile din Europa au făcut acest proiect de reorganizare indispensabil pentru a ne alinia capacitatea de producție cu trendurile previzibile din piață”, a declarat directorul general al Peugeot, Philippe Varin, în comunicat.
Livrările din industria auto UE vor scădea în acest an la 12,2 milioane de automobile, revenind la nivelul din 1995, cu 21% sub vârful înregistrat în 2007, potrivit Asociației Constructorilor Europeni de Automobile.
Vânzările Peugeot la nivel mondial au scăzut cu 13% în primul semestru, la 1,62 milioane autovehicule, a anunțat săptămâna trecută compania.
Acțiunile PSA s-au prăbușit în ultimele 12 luni cu 73%, compania având în prezent o valoare de piață de 2,54 miliarde euro, la venituri de aproape 60 miliarde euro în 2011.
Rata de utilizare a capacității de producție a Peugeot a scăzut în prima jumătate a anului la 76%, de la 86% în perioada corespunzătoare a anului trecut.
Capacitatea suplimentară din industria auto europeană s-ar putea dubla în acest an, la 2 milioane de autovehicule, potrivit estimărilor IHS Automotive.